Τετάρτη 4 Μαΐου 2011

Ολόκληρη η συνέντευξη του Γιώργου Παπαθανασίου

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
04/05/2011

·        Dionolympos (d.o.): “Καταρχάς να σας ευχαριστήσουμε που μας υποδέχεστε για την EKTAKTH συνέντευξη του Μαΐου 2011 στο dionolympos blogspot.”
·        Γιώργος Παπαθανασίου (Γ.Π.): ”Να είστε καλά! ”

·         d.o.: Σίγουρα είστε ένα από τα πιο περιζήτητα πρόσωπα των τελευταίων ημερών και ένα από τα πιο πολυσυζητήμενα της τελευταίας περιόδου. Εγώ σήμερα ήρθα στο γραφείο του Δημάρχου Δίου – Ολύμπου για να σας συναντήσω. Κύριε Παπαθανασίου να σας ρωτήσω όσο πιο απλά μπορώ; Είστε δήμαρχος Δίου – Ολύμπου; Παραλάβατε το έγγραφο της αργίας σας; Χωρίς όλα αυτά τα νομικίστικα που χρησιμοποιούν οι δικηγόροι, τι πρόκειται να γίνει μετά την απόφαση του Κ. Σώκου που σας θέτει σε αργία;
·        (Γ.Π.): «Δήμαρχος Δίου – Ολύμπου είμαι,  με την ψήφο του κόσμου. Σε δημοφιλία κοντεύω να περάσω και τον φίλο μου τον Παναγιώτη Ψωμιάδη. Για την αργία, την έχω παραλάβει σήμερα και επειδή είναι διοικητικό μέτρο, δεν είναι πειθαρχικό, μου δίνει την δυνατότητα να προσφύγω στην δικαοσύνη για να την ακυρώσω και αυτό θα κάνω σήμερα. Θα προσφύγω στα διοικητικά δικαστήρια όπου και μου δίνεται η ευκαιρία αυτή.
Κατά τα άλλα τα σενάρια που υπάρχουν είναι δύο.
Πρώτο σενάριο: Να μην ευοδοθεί  η προσπάθεια που θα κάνωοπότε και θα περιμένουμε τη δίκη στις 19 Σεπτεμβρίου και από εκεί και πέρα θα καθοριστεί το τι θα κάνουμε (αν είναι αθωωτική – την άλλη μερα επιστρέφω, αν δεν είναι μαζί με την ομάδα μου θα εκτιμήσουμε τι θα κάνουμε.
Δεύτερο σενάριο: Είναι τα δικαστήρια να δεχθούν την ένσταση που θα κάνω, να ακυρωθεί το θέμα της αργίας και μετά συνεχίζουν όλα κανονικά μέχρι την εκδίκαση


·        d.o: “ Την Παρασκευή θα είστε στο δημοτικό συμβούλιο;"
·        (Γ.Π.): “Δεν πιστεύω ότι μέχρι την Παρασκευή να προλάβω να κερδίσω κάτι από τα διοικητικά δικαστήρια. Γιατί σήμερα αν την καταθέσω, θέλει τουλάχιστον δέκα μέρες.”

·        d.o.: “ Κύριε Παπαθανασίου, ο κόσμος δεν ξέρει τι ακριβώς έχει γίνει με την περίπτωση σας. Στα μπλογκς γράφονται διάφορα, μέχρι και ότι παυθήκατε άκουσα κάπου, ότι είστε υπόδικος και άλλα τέτοια συναφή.»
·        (Γ.Π.): «Αυτά τα είπαν και προεκλογικά. Βέβαια εγώ είμαι υπέρ της δημοσιότητας, της διαφάνειας και του διαλόγου αλλά λίγο πολύ τα μπλογκ να κάνουν και λίγο κράτει γιατί επειδή υπάρχει και αυτό το σχήμα που δεν πολυελέγχεται μπορεί να προκαλέσουν και ζημίες πολλές φορές. Δεν αναφέρομαι στο θέμα το δικό μου, αναφέρομαι και στο θέμα της Ελλάδας, με τα γνωστά θέματα περί υποτίμησης, κουρέματος χρέους και το ένα και το άλλο και καταλαβαίνεται τι γίνεται. Δεν πρέπει ανεξέλεγκτα και ανεύθυνα να λέμε και να γράφουμε τέτοια πράματα. Πρέπει συγκεκριμένα και υπέυθυνα, υπάρχουν σύμβουλοι, υπάρχουν νομικοί, οι οποίοι τα γνωρίζουν και μπορούν πλέον υπεύθυνα να ενημερώσουν τον κόσμο. Λοιπόν, ο δήμαρχος Δίου – Ολύμπου δεν έχει παυθεί, είναι σε αργία, είναι διοικητικό μέτρο. Ασκεί όλα τα καθήκοντά του εκτός από τις υπογραφές.

·        d.o.: «Να μπούμε κατευθείαν στα βαθιά. Θα θέλατε να θυμήστε στους αναγνώστες μας τι απαντήσατε προεκλογικά στους κ.κ. Λάππα και Τσιφοδήμο όταν έθεσαν το θέμα του αμετάκλητου βουλεύματος που συνεπάγονταν την προσωρινή σας αργία; Να τα θυμηθούμε όλα αυτά καθώς και το τι ειπώθηκε από το κεντρικό ΠΑΣΟΚ από το οποίο προέρχεστε. »
·        (Γ.Π.): “Να σου πω κάτι Γιάννη; Όλοι προερχόμαστε από τη μάνα γη. Τώρα και λαθη παιδικά όλοι κάνουμε, άλλωστε κι εσύ ήσουν- είσαι σε κάποιο κόμμα. (….) Αν συνεχίζεις, σημαίνει ότι έχεις ακόμα την ίδια παιδική ασθένεια. Εγώ τουλάχιστον την έχω αποβάλλει και έχω ησυχάσει.
Όσον αφορά το θέμα του τι είπαμε τότε. Εγώ ο ίδιος ήμουν αυτός που αφενός μεν δεν είχα πάρει το βούλευμα, αλλά γνωρίζοντας τα της τοπικής αυτοδιοίκησης μετά την πολύχρονη εμπειρία που έχω, γνώριζα πως δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα και με το βούλευμα το οποίο υπήρχε να είμαι υποψήφιος δήμαρχος.
Αυτές είναι οι αντιφάσεις για αυτό λέμε πως ο κόσμος πως πολλά πράματα δεν τα γνωρίζει και πρέπει να τα μάθει.
Δηλαδή εγώ είμαι αθώος ή ένοχος;
Αν είμαι αθώος – όλοι πιστεύουν ότι είμαι αθώος – είχα το δικαίωμα να είμαι υποψήφιος. Αν ήμουν ένοχος δεν θα είχα το δικαίωμα να είμαι υποψήφιος. Πώς λοιπόν η ελληνική πολιτεία αναγνωρίζει ότι είμαι αθώος;  Μου δίνει το δικαίωμα να κατέβω, να κερδίσω τις εκλογες. Δεν το δίνει μόνο σε εμένα αλλά είναι άλλοι είκοσι δήμαρχοι στην Κεντρική Μακεδονία όπως και ο περιφερειάρχης, ο Παναγιώτης Ψωμιάδης. Συμμετέχουμε, κερδίζουμε τις εκλογές και μας θέτει σε αργία. Αυτές είναι οι αντιφάσεις του νόμου και τις έχουμε επισημάνει. Αν θυμάστε έχω πει πως το θέμα αυτό είναι καθαρά πολιτικό ζήτημα και ότι κάποιοι κρύβονται πίσω από αυτή την ιστορία.
Κανείς έως σήμερα δεν ρώτησε να μάθει ποιος με κατηγορεί εμένα. Υπάρχει καμμιά πολιτική αγωγή από κάποιον; Ποιος με κατηγορεί; Όταν πας στο δικαστήριο κάποιος πρέπει να σε κατηγορεί, βρείτε αυτούς που με κατηγορούν και ελάτε μετά να μιλήσουμε.
Για αυτό έλεγα: « Ρε παιδιά να δούμε ποιος με κατηγορεί και πώς θα τεθώ σε αργία αφού δεν έχω πάει ακόμα για δίκη;». Ο νόμος είναι σαφέσαστος, όποιος έχει παραπεμπτικό βούλευμα τίθεται σε αργία, ο Ψωμιάδης έχει και παραπεμπτικό βούλευμα από το θέμα των λεωφορείων, έχει καταδίκη πρωτόδικη, έχει καταδίκη εφέτειου, δεν τέθηκε σε αργία.
Ποια η διαφορά; Η διαφορά ότι αυτοί που ασκούν αυτήν την στιγμή την διοίκηση, όπως ο διορισμένος περιφερειάρχης ο κ. Σώκος, που είναι αυτοδιοικητικός και έχει αντιληφθεί το λάθος του νόμου, γιατί σύντομα θα αλλάξει ο νόμος – για αυτό είμαι σίγουρος, απλά δεν υπάρχει ΚΕΔΚΕ σήμερα, έχει παρέλθει 4μηνο μετά τις εκλογές και το κεντρικό συμβούλιο δεν έχει συνέρθει σε σώμα – αυτή τη στιγμή επειδή υπάρχει πρόβλημα σε όλου τους αιρετούς το πρώτο πράμα που θα αλλάξει από το νόμο του Καλλικράτη θα είναι το άρθρο 236, για αυτό να είστε σίγουροι. Με εμένα όμως τι συμβαίνει; Με εμένα υπήρχε συγκεκριμένη καταγγελία στον εισαγγελέα, από άτομα τα οποία κατονόμασα τον κύριο Δημόπουλο – το παραδέχτηκε και ο ίδιος – και τον κύριο Φαρμάκη, για αναφορά προς τον κ. Σώκο για παράβαση καθήκοντος, κάναν αναφορά στον κύριο Σώκο γιατί δεν έθεσε εμένα σε αργία.
Αν πάλι κάποιος άυριο κάνει καταγγελία στον εισαγγελέα εναντίον του κ Σώκου για παράβαση καθήκοντος γιατί δεν θέτει σε αργία τον Ψωμιάδη, το ίδιο πράμα που έχω σήμερα εγώ θα έχει και ο Παναγιώτης ο Ψωμιάδης. Εγώ βέβαια δεν είμαι από τους ανθρώπους που λέω ψόφησε η κατσίκα η δικιά μου ας ψοφήσει και του γείτονα, αλλά θέλω να σας πω πως εμένα με «αγαπούν» κάποιοι λίγο παραπάνω από κάποιον άλλον. ”


·        d.o.: “Δηλώσατε προχθές στην dion τηλεόραση και εσείς αλλά και οι δημοτικοί σας σύμβουλοι πως – παρά την απόφαση που σας θέτει σε αργία – δεν θα αλλάξει τίποτα. ”
·        (Γ.Π.): “Έτσι είναι, ο δήμος συνεχίζει.  ”

·        d.o.: Τι θα γίνει δηλαδή; Δεν θα εφαρμοστεί ο νόμος στην περίπτωσή σας;»
·        (Γ.Π.): “Ε πώς; Αφού ο νόμος εφαρμόζεται. Σας είπα πως τα σενάρια είναι δύο. Παίρνουμε το σενάριο που δεν ευδοκιμεί η ένστασή μου. Μέχρι τις 19 Σεπτεμβρίου θα υπογράφει ο αναπληρωτής μου. Δεν αλλάζει τίποτα, για αυτό το λέω. Εμείς την πολιτική την δική μας και τους στόχους που βάλαμε θα τους έχουμε. Εγώ θα είμαι κάθε μέρα στο δημαρχείο. ”

·        d.o: “Κύριε Παπαθανασίου, αφού έχετε κάνει την δήλωση πως δεν αλλάζει τίποτα,  πώς ζητάτε από τους πολίτες όντας και δημόσιος λειτουργός να σέβονται το νόμο κατά γράμμα;
·        (Γ.Π.): “Μα και εγώ τον σέβομαι το νόμο. Δεν τον παραβιάζω το νόμο. Ο νόμος τι λέει; Ότι τίθεμαι σε αργία.  Σε αργία τι σημαίνει; Αναστέλλονται οι λειτουργίες, Ποια είναι η λειτουργία που κάνω εγώ στο δήμο; Η υπογραφή. Η παράσταση; Δεν θα παίρνω το μισθό.
Μπορεί να μου απαγορεύσει εμένα κάποιος – από την ώρα που είμαι και αιρετός, δεν υπάρχει και παράπτωμα διοικητικό – να είμαι στο δήμο σαν πολίτης; Μου αφερεί εμένα κανένας το δικαίωμα; Δεν εκλέχτηκα δήμαρχος στις 14 του Νοέμβρη; Αν λοιπόν εγώ σε αυτό το διάστημα πάω να κάνω πράξεις διοικητικές, να πιέσω υπαλλήλους πχ, τότε θα υπάρχει παράπτωμα. Υπάρχει πιθανότητα αν πιέσω κάποιον υπάλληλο να κάνει αναφορά και να έχουμε και άλλες ιστορίες.”

·        d.o.: “Κύριε Παπαθανασίου, αν ο πολύς ο κόσμος γνώριζε αυτό που έγινε στις 26 Απριλίου και επειδή το λένε και διάφοροι πιστεύεται ότι το αποτέλεσμα των εκλογών θα ήταν το ίδιο;”
·        (Γ.Π.): “Μπορεί να ήταν και μεγαλύτερο το ποσοστό το οποίο θα έπαιρνα. Γιατί όχι απλώς το είπανε, το παραείπανε. Μην ξεχνάτε ότι νύχτα κάποιοι μοιράζανε φυλλάδια με πολύ χειρότερα πράματα από αυτά και όχι μόνο με το θέμα της αργίας, όπως και κάποιοι το είχαν σημαία τους καθόλη την προεκλογική περίοδο, κάποιοι το έκαναν την δεύτερη Κυριακή.  Άρα όλοι το ξέρανε, το είπανε αλλά δεν λέγανε την ουσία. Δηλαδή τι σημαίνει αυτό; Είναι ένοχος ο Παπαθανασίου; Ας βγούνε να το πούνε. Και τώρα ακόμα εγώ τους προκαλώ. ”


·        d.o: “Ο Κ. Δημόπουλος εκ των υστέρων σας άσκησε κριτική για το θέμα της αργίας και είναι και αυτός που το κυνήγησε περισσότερο. Γιατί πιστεύεται πως δεν το έκανε προεκλογικά;”
·        (Γ.Π.): “Εμένα ρωτάτε; Σε άλλον πρέπει να απευθύνεται το ερώτημα. Ίσως να μην το πήρε και χαμπάρι την πρώτη Κυριακή.”

·        d.o: “Επί της διαδικασίας θα εκλεγεί ένας από τους 5 αντιδημάρχους με ψηφοφορία όλου του δημοτικού συμβουλίου. ”
·        (Γ.Π.): “Είναι ένα ακόμη σημείο – για την εκλογή – που ο κώδικας έχει πάλι μία θολούρα. Λέει ότι ο αντικαταστάτης μου θα είναι ένας από τους πέντε αντιδημάρχους ο οποίος ορίζεται από το δημοτικό συμβούλιο.
Τώρα τι σημαίνει ορίζεται, ψάχνω να το βρω. Ψηφίζεται; Τον ορίζω εγώ και τον αποδέχεται το δημοτικό συμβούλιο; Πιθανότατα, επειδή το ίδιο έλεγε και για την δημοτική επιχείρηση, να προτείνετε και να ψηφίζει το Δ.Σ.. Δεν έχει πλειοψηφίες εδώ περα, απόλυτη κλπ. Σχετική πλειοψηφία.”

d.o: “Εσείς θα στηρίξετε ανοιχτά τον Γ. Φαρμάκη ή όποιος άλλος θέλει μπορεί να θέσει υποψηφιότητα;”
(Γ.Π): «Ένας θα είναι από εμάς. Η ομάδα το συζητήσαμε και ήδη όταν ξεκίνησε η συγκρότηση του σώματος του δημοτικού συμβουλίου και η λειτουργία του δήμου, ορίσαμε τους αντιδημάρχους και τις αρμοδιότητες και αντιδήμαρχος που θα με εκπροσωπούσε εμένα, αναπληρωτή αντιδήμαρχο, είχαμε ορίσει τον Γιώργο τον Φαρμάκη.»

d.o: « Η διαδικασία ξεκινάει από σήμερα και τελειώνει μέσα σε 5 ημέρες;»
(Γ.Π): « Ναι είναι σε 5 μέρες. Τώρα επειδή έχουμε την Παρασκευή συμβούλιο και τα θέματα έχουμε βγει, δεν προλαβαίνουμε, επομένως ή Δευτέρα ή Τρίτη.»

·        d.o: “Δηλώνατε μέχρι και πριν από λίγο καιρό πως έχετε τον ίδιο δικηγόρο με τον κύριο Ψωμιάδη και επίσης πως ο κύριος Ψωμιάδης θα αθωωθεί. Ο κύριος Ψωμιάδης δεν αθωώθηκε, μάλιστα μετά την δική σας αργία ο κλοίος γύρω του σφίγγει. Τι σας έκανε να πιστεύεται ότι θα αθωωθεί και ότι θα είχατε την ίδια έκβαση στις υποθέσεις σας;”
·        (Γ.Π.): “Έχετε δίκιο, είχα κι εγώ την εντύπωση πως ήταν για το παραπεμπτικό βούλευμα με τα λεοφωρεία, σαν αυτό που έχω εγώ. Είναι ανθρώπινα και αυτά γιατί ο κάθε αιρετός έχει ένα σωρό τέτοιες ιστορίες, κουβαλάει. Δεν είναι μόνο ο Ψωμιάδης είναι όλοι οι αιρετοί που έχουν από τουλάχιστον 2-3 δίκες ο καθένας.  ”

·        d.o.: “Ποια τα συναισθήματά σας σήμερα απέναντι στο κεντρικό ΠΑΣΟΚ;”
·        (Γ.Π.): “ΚΕΝΟ ΣΥΝΟΛΟ.”

·        d.o.: “Στην συνέντευξή σας στον Άκη Τάτση μετά την τοποθέτηση του κ Τσιφοδήμου επί του θέματος, θέσατε ένα ερώτημα στον κ. Τάτση, τελικά ο Τσιφοδήμος ψήφισε Δημόπουλο ή Παπαθανασίου; ”
·        (Γ.Π.): “Είπε ότι υφαρπάξαμε την ψήφο και λέω πώς αρπάξαμε την ψήφο;
Από τον κ Τσιφοδήμο αρπάξαμε την ψήφο;
Να μας πει ο κ Τσιφοδήμος τι ψήφισε, Δημόπουλο ή Παπαθανασίου;
Να δούμε ποιός άρπαξε και τί άρπαξε και πώς του την αρπάξαμε; Αναλύσαμε το πρόγραμμά μας προεκλογικά και νομίζω πως εκτός από την κυρία Κουρίτα που ήταν ενάντια στο μνημόνιο και στον Καλλικράτη, ήμουν ο μόνος που αναφέρθηκα και στάθηκα απέναντι στον Καλλικράτη. Εγώ είπα τί προβλήματα υπάρχουν και είπα μην περιμένετε και πολλά πράματα από εμένα. Οργάνωση και σειρά να βάλουμε στο δήμο και μην περιμένετε τίποτα άλλο. Γιατί ήξερα τί γίνεται με τα χρέη. Εγώ για αυτό είπα ότι είπα και στον κ. Τσιφοδήμο είπα μην λέτε μεγάλες κουβέντες προεκλογικά. Αρπάξαμε και υφαρπάξαμε τις ψήφους. Να μην λέμε κουβέντες διότι μικρή η κοινωνία όλοι γνωριζόμαστε. Από ότι σας είπα όσοι έχουν περάσει από θέσεις αιρετές κουβαλάνε και δίκες πίσω τους. Εύχομαι να μην βρεθεί κανένας στην θέση την δική μου αλλά πολύ φοβάμαι ότι θα βρεθούν σύντομα κι άλλοι, όχι μόνο αιρετοί αλλά και διοικητές οργανισμών

d.o.: “Κυριε Παπαθανασίου, σας ευχαριστώ πολύ. Θέλετε να στείλετε κάποιο μήνυμα προς τους αναγνώστες μας;”
·        (Γ.Π.): “Το μύνημα είναι ότι είμαστε παρόντες, είμαστε εδώ, συνεχίζουμε. Μπορεί να δημιουργήθηκε μία αναστάτωση αυτό το διάστημα διότι ο κόσμος ο πολύς δεν  ξέρει τί σημαίνει αργία, παύση κλπ. Δικαιολογημένα δημιουργήθηκε αυτή η αναστάτωση. Το μύνημα που στέλνουμε εμείς είναι ότι συνεχίζουμε την δουλειά μας, ενημένη η δημοτική παράταξη, αυτή που κατέβηκε με την σημαία του Γιώργου του Παπαθανασίου είναι εδώ για να δώσει λύση στα αδιέξοδα του Δήμου Δίου Ολύμπου.”

12 σχόλια:

  1. Όταν βλέπεις σταδιακά ανθρώπους που είχαν (και έχουν)τις τύχες του πολύπαθου τόπου μας στα χέρια τους να γίνονται η "σκιά" του αλλότινού σπουδαίου και φέρελπη εαυτού τους, σε μια προσπάθειά να κρατηθούν όσο το δυνατόν περισσότερο στην εξουσία με κάθε μέσο, τότε τα πολιτικά σχόλια περιτεύουν.
    Το πιό πετυχημένο σχόλιο που μπορεί να υπάρξει, αλλά παράλληλα και λυτρωτική συμβουλή για να περισωθεί τουλάχιστον η αξιοπρέπεια των θεσμών που υπηρετούν, έρχεται από την τέχνη και μάλιστα ενός υψηλού επιπέδου ποίησης:

    «ΑΠΟΛΕΙΠΕΙΝ Ο ΘΕΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΝ»

    Σαν έξαφνα, ώρα μεσάνυχτ', ακουσθεί
    αόρατος θίασος να περνά
    με μουσικές εξαίσιες, με φωνές—
    την τύχη σου που ενδίδει πια, τα έργα σου
    που απέτυχαν, τα σχέδια της ζωής σου
    που βγήκαν όλα πλάνες, μη ανωφέλετα θρηνήσεις.
    Σαν έτοιμος από καιρό, σα θαρραλέος,
    αποχαιρέτα την, την Aλεξάνδρεια που φεύγει.
    Προ πάντων να μη γελασθείς,
    μην πεις πως ήταν ένα όνειρο,
    πως απατήθηκεν η ακοή σου·
    μάταιες ελπίδες τέτοιες μην καταδεχθείς.
    Σαν έτοιμος από καιρό, σα θαρραλέος,
    σαν που ταιριάζει σε που αξιώθηκες μια τέτοια πόλι,πλησίασε σταθερά προς το παράθυρο,
    κι άκουσε με συγκίνησιν, αλλ' όχι
    με των δειλών τα παρακάλια και παράπονα,
    ως τελευταία απόλαυσι τους ήχους,
    τα εξαίσια όργανα του μυστικού θιάσου,
    κι αποχαιρέτα την, την Aλεξάνδρεια που χάνεις.

    Παρακάτω παραθέτω μια πλήρη ανάλυση του υπέροχου αυτού ποιήματος.

    Ο τίτλος είναι παράθεμα από το ακόλουθο χωρίο του Πλουτάρχου (Βίος Αντωνίου, 75):

    "Εν ταύτη τη νυκτί, λέγεται, μεσούση σχεδόν, εν ησυχία και κατηφεία της πόλεως δια φόβον και προσδοκίαν του μέλλοντος ούσης, αιφνίδιον οργάνων τε παντοδαπών εμμελείς τινας φωνάς ακουσθήναι και βοήν όχλου μετά ευασμών και πηδήσεων σατυρικών, ώσπερ θιάσου τινός ουκ αθορύβως εξελαύνοντος· είναι δε την ορμήν ομού τι διά της πόλεως μέσης επί την πύλην έξω την τετραμμένην προς τους πολεμίους, και ταύτη τον θόρυβον εκπεσείν πλείστον γενόμενον. Εδόκει δε τοις αναλογιζομένοις το σημείον, απολείπειν ο θεός Αντώνιον, ω μάλιστα συνεξομοιών και συνοικειών εαυτόν διετέλεσεν."

    Στο χωρίο αυτό ο Πλούταρχος διηγείται ένα θαυμαστό φαινόμενο που άκουσαν οι κάτοικοι της Αλεξάνδρειας τον Αύγουστο του 30 π.Χ., την νύχτα της παραμονής της εισόδου των στρατευμάτων του Οκταβίου στην πολιορκημένη Αλεξάνδρεια, που την υπεράσπιζε ο Αντώνιος.

    Το φαινόμενο (που συνοψίζεται από τον Καβάφη στους στ. 1-3) ερμηνεύτηκε από τους Αλεξανδρινούς ως θεϊκό σημάδι:
    ότι ο ίδιος ο προστάτης-θεός του Αντωνίου, ο Διόνυσος, τον εγκατέλειπε και περνούσε μαζί με τον θίασο του, δηλαδή την συνοδεία του, στο εχθρικό στρατόπεδο.

    Οι πολλές προστακτικές του ποιήματος μας επιτρέπουν να κατατάξουμε αδίστακτα το «Απολείπειν ο θεός Αντώνιον» στα «φιλοσοφικά» ή διδακτικά ποιήματα του Καβάφη ― ακριβέστερα: στα παραινετικά «εις εαυτόν» ή μάλλον «εις πάντα αρμόδιον»

    Δείτε και την καταπληκτική απαγγελία του από τον αλησμόνητο Δ. ΧΟΡΝ:
    http://www.youtube.com/watch?v=zwNrbEFPPGc&feature=player_embedded

    η ΟΛΥΜΠΙΑ ΝΕΜΕΣΙΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. kali kai eystoxi i filologiki, pragmatologiki analysi kai i anafora tou eksesiou poiimatos, alla dystixos den einai eykoli parakolouthisis gia olo to koino tou dionolympos blogspot, doste kati pio aplo, pio cool, den einai anagki na katafeygete ston antonio kai ston kavafi.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτό δεν είναι blog, το ανοιχτό Πανεπιστήμιο είναι!
    Γειά σου Γιάννη Πρύτανη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πως να ορισεις Παπαθαναση καποιον απο τους αντιδημαρχους - ξεχασες οτι δεν εισαι δημαρχος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τα αδικαιολόγιτα δεν δικαιολογούνται. Το άρθρο 236 που ορίζει τις περιπτώσης επιβολής της ποινής της αργίας, δεν είναι κάτι καινούριο που εισάγει ο Καλλικράτης. Προϋπήρχε από τον νόμο του Παυλόπουλου και ενσωματώθηκε στον Καλλικράτη. Ψηφίστηκε το 2006 και τότε προεδρείο είχε η ΚΕΔΚΕ και ισχυρό λόγο στην διαμόρφωση του νομόσχεδίου και ο Παπαθανασίου ως Δήμαρχος Λιτοχώρου μέλος της ήταν (επομένως ήταν γνώστης για το τι θα γίνονταν εάν κατέβαινε στις εκλογές υποψήφιος δήμαρχος, πολιτική ομηρία το ονόμασε πρόσφατα στην τηλεόραση) αλλά... μάλλον δεν τότε βλέπαν τις στρεβλώσεις μια και στο πίσω μέρος του μυαλού τους υπήρχε η ιδέα πως κανείς δεν θα τολμίσει να εφαρμόσει σε αιρετό αυτόν το σκληρό νόμο! Έτσι τι γλίτωνε και ο κ. Ψωμιάδης ελέω Περιφεριάρχη Τσιότρα. Βλέπετέ στην Ελλάδα εδώ και πολλά χρόνια υπήρχε και ο άγραφος νόμος των αιρετών που όριζε ότι εφόσον έχεις εκλεγεί Υπουργός, Βουλευτής, Νομάρχης, Δήμαρχος, ακόμη και πρόεδρος σωματείου, εφόσον οι "δικοί σου" ήταν στα πράγματα είσουν πάνω από τους νόμους. Αυτοί εφαρμόζονται μόνο στους πληβείους, τον απλό λαό. Τώρα φαίνεται κάτι να αλλάζει, επιτέλους κάποιός Περιφεριάρχης ο κ. Σώκος εφαρμόζει τον νόμο και ελπίζω σύντομα να δούμε και άλλα "ευχάριστα" καιμε πρόσωπα της κεντρικής πολιτικής σκηνής.
    Όσο για την επικείμενη αλλαγή στον Καλλικράτη όταν η ΚΕΔΚΕ αποκτήσει προεδρείο ας μην είναι κανείς σίγουρος. Απ' ότι φαίνετε δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός από το Υπουργείο Εσωτερικών για αλλαγές στο εγγύς μέλλον στον Καλλικράτη και η τετραετία θα βγεί με τον ισχύοντα νόμο.
    Ας καλοσορίζουμε σιγά - σιγά τον αντικαταστάτη λοιπόν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύ στρόγγυλη τη βλέπει την αργία ο κύριος πρώην. Αυτά που λέει τα πιστεύει ο ίδιος και θέλει να τα πιστέψουμε και εμείς; Άντε να τα πιστεύουν και δύο τρείς από τους συμβούλους του, οι άλλοι περιμένουν πότε και πότε να ξεκουμπιστεί από κει, για να γίνει άλλος Δήμαρχος, άλλος Αντιδήμαρχος και η δουλειά πάει λέγοντας. ΄΄ ΟΥΔΕΝ ΚΑΚΟΝ ΑΜΙΓΕΣ ΚΑΛΟΥ΄΄ και αντιστρόφως. Σιγά να μην πονέσουν οι σύμβουλοί του που θα πάει στο σπίτι αυτός. Σιγά και να μην πονούσε αυτός για οποιονδήποτε. Δεν κατάλαβα κύριε πρώην σπίτι σου είναι και θα είσαι κάθε μέρα στο Δήμο; Δεν αντιλαμβάνεσαι ότι θα είσαι ένας απλός πολίτης; Οι απλοί πολίτες επισκέπτονται το Δημαρχείο όταν έχουν συγκεκριμένη δουλειά, εσύ για καφενείο θα το έχεις; Θα σε αφήσει η αντιπολίτευση να κυκλοφορείς σαν μπάσταγκας μέσα στο Δήμο; Τι αρλούμπες είναι αυτές που μας λες, ότι δήθεν δεν άλλαξε τίποτα και απλώς μόνο δεν ΄΄υπογράφω΄΄. Στο όνειρο τα βλέπεις αυτά; Ξέρεις τι σημαίνει αργία; Αν δεν ξέρεις ρώτησε να μάθεις , και δεν χρειάζεται να ρωτήσεις τον κ. Δημόπουλο ως δικηγόρο, ρώτησε τον δικηγόρο του κ. Ψωμιάδη. Πέρασε τώρα στο περιθώριο, χαιρέτησε την Αλεξάνδρεια που εγκαταλείπει και άσε την ιστορία να σε κρίνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μια ζωή παπατζιλίκια και παπαρολογίες, επί τέλους τα βαρεθήκαμε. Μια συγνώμη από τον κυρίαρχο, αλλά πλην όμως εξαπατημένο, Λαό που την οφείλει δεν του βγαίνει. Αλλά και μερικοί από αυτούς τους συνεργάτες του, σημερινοί σύμβουλοί του, που έδειχναν ότι είχαν κανόνα στη ζωή τους τη Δημοκρατία, και ήθελαν να πιστεύουν ότι και οι άλλοι έχουν γι' αυτούς την εντύπωση του ακέραιου, του σπουδαγμένου και του προικισμένου με την πολιτική ευθύτητα ανθρώπου, τους βλέπεις τώρα να υπογράφουν φαρδιά πλατιά κατάπτυστες ανακοινώσεις, γραμμένες και χαλκευμένες από έμμισθα δημοσιογραφικά υπολείμματα. Γλυκιά η εξουσία, εύκολα μας κάνει να ξεχνούμε. Ας καθίσουν μπροστά στον καθρέπτη να γυαλιστούν. Ας θυμηθούν τα νιάτα τους . Να δούμε πότε θα πούνε το μεγάλο ΟΧΙ. Μη διαφωνήσουν αργότερα τότε θα είναι χειρότερα…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τ'αστέρι του βοριά θα φέρει ξαστεριά. Και το όνομα αυτού Κιάφας, ας είναι καλορίζικο το παλληκάρι, νέος, άφθαρτος και με οράματα. Έτσι και αλλιώς από Λιτόχωρο μεριά δεν υπάρχει κανένας πλέον, μετά το μεγάλο ηγέτη. Ο ίδιος τουλάχιστον ο πρώην δεν αναγνώριζε κανέναν για ικανό διάδοχό του, γι' αυτό και αυτοεπιστρατεύονταν να καλύψει το αρχηγικό κενό. Εξάλλου κομματικές ή παραταξιακές υποχρεώσεις σε ένα τέτοιο ψηφοδέλτιο δεν υπάρχουν, άρα ο δρόμος έχει και ένα τοπικό χαρακτήρα. Επένδυσε το Λιτόχωρο στον πρώην γιατί όχι και ο βορράς στον Κιάφα. Πρόκειται περί ενός αξίου νέου ανθρώπου που με την βοήθεια και μέρους του Δημοτικού συμβουλίου μπορεί να είναι ο αυριανός Δήμαρχος, κόντρα στις μεθοδεύσεις του πρώην. Εξάλλου το πείραμα δοκιμάστηκε και πέτυχε με τον κ. Ανδριά, που παρότι πιέσθηκε δεν υπέκυψε και μπράβο του. Απεδείχθη μάλιστα και ο καλύτερος, από τους παρατρεχάμενους του πρώην. Τώρα τι συμφωνίες έκανε ο ίδιος, δικός του λογαριασμός , τα έχουν αυτά τα ακομμάτιστα ψηφοδέλτια, με όλες τους τις αδυναμίες έχουν και αυτά την δυναμική τους, εξάλλου καταρρίπτεται και το αξίωμα της αρχής ενός ανδρός, καθώς και η αυτονομία του δημοτικού συμβούλου. Καλή σου τύχη νεαρέ. Δεν κουβαλάς αμαρτίες τράβα μπροστά, ο τόπος έχει ανάγκη από νέες αντιλήψεις και όχι από επαναλήψεις. Θα εξαρτηθεί από σένα η επιτυχία σου και η επιτυχία του Δήμου μας. Σου ευχόμαστε καλή επιτυχία, και να θυμάσαι, αν δεν σπάσεις αυγά δεν πρόκειται όχι ομελέτα να φας αλλά ούτε και ξερό ψωμί από δαύτους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ο ίδιος ο Κιάφας δεν ξερω αν κουβαλαει αμαρτίες αλλα πρωτον δεν εχει μορφωση, δευτερον δεν τον στηριξε το χωριο του τριτον πηγαινει μια νδ μια πασοκ και τεταρτον δήμαρχος θα είναι ο θειος του ο Τόκας που τα πηρε ολα απο τη νδ και τον κωνσταντοπουλο και για ευχαριστω πηγε στον πρωην. Φτανουν πια τα περα δοθε θελουμε κατι πιο συνεπης και σταθερο. και ας σταματησει ο ξαδελφος του τις αναρωτηκες να παει πισω στην υπηρεσια του πληρωνετε απο το δημοσιο!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Papathanasis all time classic!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ο ίδιος ο Κιάφας δεν ξερω αν κουβαλαει αμαρτίες αλλα πρωτον δεν εχει μορφωση, δευτερον δεν τον στηριξε το χωριο του τριτον πηγαινει μια νδ μια πασοκ και τεταρτον δήμαρχος θα είναι ο θειος του ο Τόκας που τα πηρε ολα απο τη νδ και τον κωνσταντοπουλο και για ευχαριστω πηγε στον πρωην. Φτανουν πια τα περα δοθε θελουμε κατι πιο συνεπης και σταθερο. και ας σταματησει ο ξαδελφος του τις αναρωτηκες να παει πισω στην υπηρεσια του πληρωνετε απο το δημοσιο!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Όταν βλέπεις σταδιακά ανθρώπους που είχαν (και έχουν)τις τύχες του πολύπαθου τόπου μας στα χέρια τους να γίνονται η "σκιά" του αλλότινού σπουδαίου και φέρελπη εαυτού τους, σε μια προσπάθειά να κρατηθούν όσο το δυνατόν περισσότερο στην εξουσία με κάθε μέσο, τότε τα πολιτικά σχόλια περιτεύουν.
    Το πιό πετυχημένο σχόλιο που μπορεί να υπάρξει, αλλά παράλληλα και λυτρωτική συμβουλή για να περισωθεί τουλάχιστον η αξιοπρέπεια των θεσμών που υπηρετούν, έρχεται από την τέχνη και μάλιστα ενός υψηλού επιπέδου ποίησης:

    «ΑΠΟΛΕΙΠΕΙΝ Ο ΘΕΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΝ»

    Σαν έξαφνα, ώρα μεσάνυχτ', ακουσθεί
    αόρατος θίασος να περνά
    με μουσικές εξαίσιες, με φωνές—
    την τύχη σου που ενδίδει πια, τα έργα σου
    που απέτυχαν, τα σχέδια της ζωής σου
    που βγήκαν όλα πλάνες, μη ανωφέλετα θρηνήσεις.
    Σαν έτοιμος από καιρό, σα θαρραλέος,
    αποχαιρέτα την, την Aλεξάνδρεια που φεύγει.
    Προ πάντων να μη γελασθείς,
    μην πεις πως ήταν ένα όνειρο,
    πως απατήθηκεν η ακοή σου·
    μάταιες ελπίδες τέτοιες μην καταδεχθείς.
    Σαν έτοιμος από καιρό, σα θαρραλέος,
    σαν που ταιριάζει σε που αξιώθηκες μια τέτοια πόλι,πλησίασε σταθερά προς το παράθυρο,
    κι άκουσε με συγκίνησιν, αλλ' όχι
    με των δειλών τα παρακάλια και παράπονα,
    ως τελευταία απόλαυσι τους ήχους,
    τα εξαίσια όργανα του μυστικού θιάσου,
    κι αποχαιρέτα την, την Aλεξάνδρεια που χάνεις.

    Παρακάτω παραθέτω μια πλήρη ανάλυση του υπέροχου αυτού ποιήματος.

    Ο τίτλος είναι παράθεμα από το ακόλουθο χωρίο του Πλουτάρχου (Βίος Αντωνίου, 75):

    "Εν ταύτη τη νυκτί, λέγεται, μεσούση σχεδόν, εν ησυχία και κατηφεία της πόλεως δια φόβον και προσδοκίαν του μέλλοντος ούσης, αιφνίδιον οργάνων τε παντοδαπών εμμελείς τινας φωνάς ακουσθήναι και βοήν όχλου μετά ευασμών και πηδήσεων σατυρικών, ώσπερ θιάσου τινός ουκ αθορύβως εξελαύνοντος· είναι δε την ορμήν ομού τι διά της πόλεως μέσης επί την πύλην έξω την τετραμμένην προς τους πολεμίους, και ταύτη τον θόρυβον εκπεσείν πλείστον γενόμενον. Εδόκει δε τοις αναλογιζομένοις το σημείον, απολείπειν ο θεός Αντώνιον, ω μάλιστα συνεξομοιών και συνοικειών εαυτόν διετέλεσεν."

    Στο χωρίο αυτό ο Πλούταρχος διηγείται ένα θαυμαστό φαινόμενο που άκουσαν οι κάτοικοι της Αλεξάνδρειας τον Αύγουστο του 30 π.Χ., την νύχτα της παραμονής της εισόδου των στρατευμάτων του Οκταβίου στην πολιορκημένη Αλεξάνδρεια, που την υπεράσπιζε ο Αντώνιος.

    Το φαινόμενο (που συνοψίζεται από τον Καβάφη στους στ. 1-3) ερμηνεύτηκε από τους Αλεξανδρινούς ως θεϊκό σημάδι:
    ότι ο ίδιος ο προστάτης-θεός του Αντωνίου, ο Διόνυσος, τον εγκατέλειπε και περνούσε μαζί με τον θίασο του, δηλαδή την συνοδεία του, στο εχθρικό στρατόπεδο.

    Οι πολλές προστακτικές του ποιήματος μας επιτρέπουν να κατατάξουμε αδίστακτα το «Απολείπειν ο θεός Αντώνιον» στα «φιλοσοφικά» ή διδακτικά ποιήματα του Καβάφη ― ακριβέστερα: στα παραινετικά «εις εαυτόν» ή μάλλον «εις πάντα αρμόδιον»

    Δείτε και την καταπληκτική απαγγελία του από τον αλησμόνητο Δ. ΧΟΡΝ:
    http://www.youtube.com/watch?v=zwNrbEFPPGc&feature=player_embedded

    η ΟΛΥΜΠΙΑ ΝΕΜΕΣΙΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή