Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 2012

Η Εκπαίδευση συνεχίζεται στο πρώην ΨΝΠΟ

* Το νέο πρόγραμμα αφορά την «Βελτίωση δεξιοτήτων επικοινωνίας, ομαδικής συνεργασίας, διαχείρισης συγκρούσεων και κρίσεων»
* Η υλοποίηση γίνεται στη Κατερίνη από στελέχη του ΠΙΝΕΠΘ

To πρώην Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Πέτρας Ολύμπου και νυν Ψυχιατρικός Τομέας του ΓΝ Κατερίνης συνεχίζει με αμείωτη ένταση την εκπαίδευση των εργαζομένων των δύο νοσοκομείων της Πιερίας (ΓΝ Κατερίνης και ΨΝΠΟ) στη Κατερίνη, αυτή τη φορά με ένα ακόμα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που αφορά τη «Βελτίωση Δεξιοτήτων Επικοινωνίας, Ομαδικής Συνεργασίας, Διαχείρισης Συγκρούσεων και Κρίσεων», και για το χρονικό διάστημα 1/10/2012 έως 5/10/2012.

Το πρώην ΨΝΠΟ στα πλαίσια της πολιτικής ποιότητας που εφαρμόζει από το 2010 έχει εντάξει στο σχεδιασμό του και την εκπαίδευση προσωπικού.

Το Α’ εξάμηνο του 2012 υλοποιήθηκαν 6 εκπαιδευτικά προγράμματα από το ΠΙΝΕΠΘ και το Διαβαλκανικό Ινστιτούτο Δημόσιας Διοίκησης με μηδενικό κόστος για το ΨΝΠΟ.
1) από το ΠΙΝΕΠ Θεσσαλονίκης στις εγκαταστάσεις του ΚΕΚ ΚΕΠΑ Πιερίας επιμορφωτικό πρόγραμμα με τίτλο: «χρήση νέων τεχνολογιών πληροφορικής (Δημιουργία κειμένων)». Το πρόγραμμα παρακολούθησαν 21 εργαζόμενοι κυρίως νοσηλευτές και παραϊατρικό προσωπικό του ΨΝΠΟ.

2) από το Διαβαλκανικό Ινστιτούτο Δημόσιας Διοίκησης στις αίθουσες του ΨΝΠΟ επιμορφωτικό πρόγραμμα με τίτλο: «Διαχείριση κρίσεων στο εσωτερικό περιβάλλον των δημοσίων οργανισμών και στην επικοινωνία με τον πολίτη» στα πλαίσια της Πράξης με τίτλο «Προγράμματα δια Βίου Εκπαίδευσης για το ανθρώπινο Δυναμικό της Δημόσιας Διοίκησης-Α.Π. 08). Το πρόγραμμα παρακολούθησαν 28 εργαζόμενοι των δύο νοσοκομείων.

3) από το ΙΝ.ΕΠ στο θεματικό κύκλο της Αποτελεσματικότητας και Διαφάνειας στη Δημόσια Διοίκηση, επιμορφωτικό πρόγραμμα με τίτλο: «Βελτίωση Δεξιοτήτων Επικοινωνίας, Ομαδικής Συνεργασίας, Διαχείρισης Συγκρούσεων και Κρίσεων». Το πρόγραμμα παρακολούθησαν 30 εργαζόμενοι των δύο νοσοκομείων σε ξενοδοχείο του Νομού.

4) από το ΠΙΝΕΠ Θεσσαλονίκης επιμορφωτικό πρόγραμμα με τίτλο: «Βελτίωση Δεξιοτήτων Επικοινωνίας, Ομαδικής Συνεργασίας, Διαχείρισης Συγκρούσεων και Κρίσεων», και για το χρονικό διάστημα 23/4-2012 έως 27/4/2012. Το πρόγραμμα παρακολούθησαν 30 άτομα εργαζόμενοι στο ΨΝΠΟ και το ΓΝ Κατερίνης.

5) από το Διαβαλκανικό Ινστιτούτο Δημόσιας Διοίκησης επιμορφωτικό πρόγραμμα με τίτλο: «Διαχείριση ιατρικών αποβλήτων» διάρκειας 77 ωρών και πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του ΓΝ Κατερίνης Το πρόγραμμα παρακολούθησαν 25 εργαζόμενοι των δύο νοσοκομείων από 21-5-2012.

6) από το ΠΙΝΕΠ Θεσσαλονίκης «στη χρήση νέων τεχνολογιών πληροφορικής (Δημιουργία κειμένων). Το πρόγραμμα παρακολούθησαν 21 εργαζόμενοι κυρίως νοσηλευτές και παραϊατρικό προσωπικό του ΓΝ Κατερίνης.

Τώρα ο Προγραμματισμός περιλαμβάνει 4 νέα προγράμματα από το ΠΙΝΕΠΘ και 2 από το Διαβαλκανικό Ινστιτούτο Δημόσιας Διοίκησης για την περίοδο 9/2012-12/2012.

Τη Δευτέρα 1/10/2012 ξεκινά το νέο πρόγραμμα και θα το παρακολουθήσουν 30 εργαζόμενοι.

Ομάδα - Στόχος
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα απευθύνεται σε υπαλλήλους όλων των κατηγοριών (Π.Ε., Τ.Ε., Δ.Ε., Y.E.) με καθήκοντα και αρμοδιότητες που απαιτούν συχνή συνεργασία και επικοινωνία με άλλα στελέχη της ίδιας υπηρεσίας ή/και πολίτες ή άλλες υπηρεσίες, καθώς και συχνή διαχείριση κρίσεων και εκτάκτων γεγονότων ή καταστάσεων στο εργασιακό περιβάλλον, συντονισμό και οργάνωση ομάδων εργασίας ή συμμετοχή σε αυτές.

Σκοπός
Σκοπός του προγράμματος είναι η βελτίωση γνώσεων και δεξιοτήτων των στελεχών δημόσιων φορέων και υπηρεσιών σε θέματα επικοινωνίας, συνεργασίας και ομαδικής εργασίας, διαχείρισης κρίσεων, συγκρούσεων και εργασιακού στρες, ώστε να είναι ικανά να:
i. επικοινωνούν και να συνεργάζονται αποτελεσματικά με συναδέλφους, στελέχη της ίδιας ή άλλων υπηρεσιών και πολίτες (κατά περίπτωση),
ii. διαχειρίζονται αποτελεσματικά κρίσεις, συγκρούσεις και έκτακτες καταστάσεις στο εργασιακό τους περιβάλλον.

Χρονική Διάρκεια: 35 ώρες.

Θεματικές Ενότητες
1. Έναρξη του Προγράμματος. Γενική παρουσίαση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Διοικητική Μεταρρύθμιση 2007 -2013».
2. Μορφές και τρόποι αντιμετώπισης κρίσεων στο εργασιακό περιβάλλον.
3. Προγραμματισμός δράσης – Λήψη αποφάσεων σε καταστάσεις «κρίσης».
4. Αντιμετώπιση και διαχείριση άγχους (στρες) σε συνθήκες «κρίσης» στο εργασιακό περιβάλλον.
5. Αντιμετώπιση κρίσεων στο εργασιακό περιβάλλον – Εργαστήριο.
6. Επικοινωνία στο εργασιακό περιβάλλον-Επίλυση συγκρούσεων.
7. Δεξιότητες και οφέλη συνεργασίας και ομαδικής εργασίας.
8. Επίλυση συγκρούσεων, επικοινωνία και ομαδική συνεργασία – Εργαστήριο.
Πιστοποιητικό Παρακολούθησης
Προκειμένου οι συμμετέχοντες /χουσες να λάβουν Βεβαίωση Πιστοποίησης θα πρέπει να έχουν παρακολουθήσει ανελλιπώς το πρόγραμμα και να έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς την προβλεπόμενη διαδικασία αξιολόγησης γνώσεων και δεξιοτήτων. 

Ο Αναπληρωτής Διοικητής κ. Εμμανουήλ Κοσμαδάκης
Σύμφωνα με τον Αναπληρωτή Διοικητή του ΨΝΠΟ κ. Εμμανουήλ Κοσμαδάκη που είχε την πρωτοβουλία αλλά και την επιμονή να γίνει το συγκεκριμένο πρόγραμμα στη Κατερίνη, «σκοπός μας είναι να εξοπλίσουμε τους εργαζόμενους με όσο γίνεται περισσότερα εφόδια στην επαγγελματική τους ζωή, ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις προκλήσεις του σήμερα και του μέλλοντος. Εμείς στο Ψυχιατρείο σκοπεύαμε από την αρχή να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες μας. Αυτό μπορούσε να γίνει και με εσωτερικές δράσεις που δεν κοστίζουν πολλά χρήματα και έχουν αποτέλεσμα».
«Τι κάναμε: α) Ξεκινήσαμε το σχεδιασμό το 2010 με την εκπόνηση του Επιχειρησιακού Σχεδίου του ΨΝΠΟ, β) προχωρήσαμε στη στοχοθεσία σύμφωνα με τις ανάγκες του ΨΝΠΟ το 2011 στα πλαίσια του ISO 9001:2008, γ) στη πορεία είδαμε ότι μπορούν να ενταχθούν εργαζόμενοι και από το ΓΝ Κατερίνης, το προτείναμε στο Διοικητή του ΓΝ Κατερίνης, έγινε ενημέρωση του προσωπικού, υποβλήθηκαν οι αιτήσεις, αξιολογήθηκαν, και επιλέχθηκαν οι 30 συμμετέχοντες, δ) και το 2012 ξεκινήσαμε και υλοποιούμε τις στοχευμένες δράσεις μας».
«Αυτή είναι πρώτη δράση του β’ κύκλου και θα ακολουθήσουν και άλλες μέχρι τέλος του έτους, αλλά τώρα πλέον στον ενοποιημένο φορέα που περιλαμβάνει τα δύο νοσοκομεία το πρώην ΨΝΠΟ και το ΓΝ Κατερίνης».
«Πρόθεσή μας να έχουμε, όσο γίνεται περισσότερη ποιοτική εκπαίδευση, κατάρτιση και απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων και μάλιστα πιστοποιημένων, ώστε να βελτιώσουμε το προσωπικό, για να παρέχουν καλύτερες, αξιόπιστες και αποτελεσματικές υπηρεσίες. Το καταφέρνουμε για άλλη μια φορά».
Να σημειώσουμε ότι συστάθηκε αυτοτελές γραφείο εκπαίδευσης με υπεύθυνη την κα Μαλτζάρη Λίνα (απόφαση Αναπληρωτή Διοικητή 29/13-2-2012) για την καλύτερη αποτελεσματικότητα στον τομέα της εκπαίδευσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου