Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2012

Συνεδρίασε το Συντονιστικό Όργανο για την αντιμετώπιση των χιονοπτώσεων και των πλημμυρών

Σύσκεψη του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας (Σ.Ο.Π.Π.) Π.Ε. Πιερίας για την ετοιμότητα άμεσης απόκρισης - αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών και διαχείρισης συνεπειών από την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων και χιονοπτώσεων – παγετού , υπό την προεδρία της Αντιπεριφερειάρχη Πιερίας, κ. Σοφίας Μαυρίδου, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2012 στην αίθουσα συνεδριάσεων της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας.

Στη σύσκεψη με βασικό εισηγητή τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης, κ. Κωνσταντίνο Κοκολάκη, συμμετείχαν ο Προϊστάμενος της Αυτοτελούς Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας, κ. Ηλίας Τσαϊρίδης, ο Προϊστάμενος του Τμήματος Πολιτικής Προστασίας Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, κ. Νικόλαος Ψαλτόπουλος, η Προϊσταμένη του Τμήματος Πολιτικής Προστασίας της Π.Ε.Πιερίας, κ. Σοφία Παπαδοπούλου, εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας της περιοχής, υπηρεσιών και φορέων.

Η Αντιπεριφερειάρχης Πιερίας, κ. Σοφία Μαυρίδου, καλωσόρισε και ευχαρίστησε τους παρευρισκομένους για την παρουσία τους στη σύσκεψη, ενώ ευχήθηκε καλό χειμώνα χωρίς προβλήματα, που όπως-όμως- τόνισε με σωστή προετοιμασία, συντονισμό και συνεργασία αντιμετωπίζονται.

Στη σύσκεψη εξετάσθηκαν και αποφασίσθηκαν προληπτικά και κατασταλτικά μέτρα καθώς και δράσεις που πρέπει να ληφθούν από τους αρμόδιους φορείς, με σκοπό τον καλύτερο συντονισμό και τη συνεργασία όλων, που εμπλέκονται σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας σε δράσεις Πολιτικής Προστασίας, για την έγκαιρη αντιμετώπιση χιονοπτώσεων και πλημμυρών κατά τη χειμερινή περίοδο 2012-2013.

Οι συμμετέχοντες στη σύσκεψη αναφέρθηκαν στις δράσεις που θα πρέπει να αναλάβουν προκειμένου να προετοιμαστούν εγκαίρως για την καλύτερη αντιμετώπιση των φαινομένων, ενώ δεν παρέλειψαν να αναφερθούν και στα προβλήματα που έχουν αντιμετωπίσει στο παρελθόν. Παράλληλα, ο κάθε φορέας επεσήμανε τα μέσα που διαθέτει, τις ελλείψεις που έχει διαπιστώσει και πρότεινε εναλλακτικά σχέδια αντιμετώπισης ειδικών περιπτώσεων.

Παράλληλα, σημείωσαν ότι οι εμπειρίες των προηγούμενων χρόνων είναι τα στοιχεία που βοηθούν στον καλύτερο σχεδιασμό, όπως και η ετοιμότητα στην αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών, που μπορεί να συμβούν ανά πάσα στιγμή.

Στη διάρκεια της σύσκεψης εκφράστηκε η επιτακτική ανάγκη, να δίνεται προτεραιότητα στο οδικό δίκτυο (πρώτα το Εθνικό δίκτυο, μετά το Επαρχιακό, μετά το Δημοτικό ) στη διαδικασία του αποχιονισμού, ώστε να υπάρχει ιεράρχηση και να μειωθούν όσο το δυνατόν οι όποιες δυσμενείς επιπτώσεις. Ιδιαίτερη σημασία πρέπει να δοθεί -όπως υπογράμμισαν- στην αποκατάσταση της κυκλοφορίας των δρόμων που οδηγούν σε Νοσοκομεία και Κέντρα Υγείας, αλλά και στις ιρλανδικές διαβάσεις και ζητήθηκε η συνδρομή των τοπικών ΜΜΕ, προκειμένου να δημοσιεύονται και να ανακοινώνονται οι οδηγίες της Πολιτικής Προστασίας, για την εκδήλωση και αντιμετώπιση των φαινομένων (χιόνια και πλημμύρες).

Όπως, σημειώθηκε, πρέπει να συνταχθεί μνημόνιο ενεργειών σε συνεργασία με τις υπηρεσίες της Π.Ε. για να ορισθεί από τώρα ποιος κάνει τι. Στο ανωτέρω μνημόνιο ενεργειών θα περιλαμβάνεται και κατάλογος των επιχειρησιακά έτοιμων μέσων που διαθέτει η Περιφέρεια για την υλοποίηση των δράσεων Πολιτικής Προστασίας, που συνδέονται με την αντιμετώπιση κινδύνων από την εκδήλωση χιονοπτώσεων και παγετού.

Επίσης, αναφέρθηκαν στο θέμα της έγκαιρης ενημέρωσης που πραγματοποιείται από το Τμήμα Πολιτικής Προστασίας της Π.Ε. προς τους εμπλεκόμενους φορείς, για τις αλλαγές στα καιρικά φαινόμενα όλο το χειμώνα από την ΕΜΥ, ενώ αποσαφηνίστηκε ότι νομικά όποιος είναι υπεύθυνος συντήρησης ενός οδικού δικτύου, είναι υπεύθυνος και για την απορροή των όμβριων (πλημμύρες) και για τον αποχιονισμό.

Άλλωστε, επισημάνθηκε ότι οι Δήμοι πρέπει να συγκαλέσουν το Συντονιστικό τους Όργανο (ΣΤΟ), να εξειδικεύσουν το σχεδιασμό τους με όσα κατεγράφησαν στο ΣΟΠΠ σε τοπικό επίπεδο, ώστε να ξέρει και ο κάθε δήμαρχος και οι τοπικοί παράγοντες το τι ακριβώς έχει συζητηθεί και έχει αποφασιστεί, να γίνει η προμήθεια του αλατιού , να παρθούν τα κατάλληλα προληπτικά μέτρα, να προβλεφθεί στο σχεδιασμό η μεταφορά ασθενών και ευπαθών κοινωνικών ομάδων, να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα ορισμού οδηγών-χειριστών, συντήρησης και μίσθωσης μηχανημάτων και γερανοφόρων σε συνεργασία με ιδιωτικούς φορείς, να γίνει κατανοητό από τους οδηγούς ότι είναι υποχρεωμένοι να διαθέτουν αλυσίδες στο αυτοκίνητό τους αλλά και να γνωρίζουν να τις τοποθετούν όπως και ότι θα πρέπει από μέρους των πολιτών να επιδεικνύεται σεβασμός προς τις εντολές των αρχών (π.χ, οι οδηγοί να μην παρακάμπτουν ή αγνοούν τις κορύνες που τοποθετεί η Αστυνομία ή η Πυροσβεστική).


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου